RefWorks er et onlinebaseret program, som bruges til at holde styr på dine referencer, som du bagefter kan trække ind som kildehenvisninger i dine dokumenter. 

Sådan opretter du dig som bruger i  RefWorks: 
1. Gå ind på https://www.refworks.com/refworks
2. Vælg punktet ”Sign Up for a New Account”: Udfyld felterne. Bemærk at email-adressen skal være regions email. (@rm.dk)
3. Du er nu oprettet som bruger i RefWorks. 

For at kunne få RefWorks til at ”snakke sammen med” Word skal du installere et program, som hedder Write-N-Cite. 
Bruger du LibreOffice Writer eller et andet tekstbehandlingsprogram er det ikke nødvendigt at installere ovenstående program.

Læs mere om oprettelse og installation af Write-N-Cite på Koncern-intra.

Kom godt i gang vejledninger:
Eksporter referencer til RefWorks
Organiser dine referencer
Søg efter referencer i RefWorks
Write-N-Cite - Word 2003
Write-N-Cite - Word 2010
One Line Cite - LibreOffice

Sådan konverterer du en ReferenceManager database til RefWorks.

RefWorks har lavet en serie af video guides på Youtube.

Kontakt Fagbiblioteket hvis du har spørgsmål vedr. brug af RefWorks.

Kontakt Servicedesk ved tekniske problemer med Write-N-Cite.