Ring altid før du kommer

Du skal ringe til lægevagten på tlf. 70 11 31 31, hvis du har brug for lægehjælp uden for din egen læges åbningstid.

Du kan få brug for lægehjælp ved:

  • Pludseligt opstået sygdom
  • Sygdom, som ikke kan vente til den praktiserende læge åbner
  • Pludselig forværring af sygdom.

Du skal altid ringe til lægevagten, før du møder op.

Hvornår skal jeg ringe til lægevagten?

Du kan kun komme i kontakt med lægevagten uden for din egen læges åbningstid:

  • Hverdage: Kl. 16.00 - 8.00
  • Weekender og helligdage: Døgnet rundt

Vær altid klar til at oplyse:

  • Navn og CPR-nummer
  • Oplysninger om eventuel medicin
  • Hvad der er sket og hvilke symptomer du har.

Lægen vurderer i løbet af telefonsamtalen, hvad der skal ske. Du bliver vejledt i telefonen og får hjælp til eventuel videre behandling. Det afhænger af, hvad der er sket med dig.

Find vej

Indgang B til Lægevagten Regionshospitalet Viborg

Adresse og kort

Parkering

Offentlig transport

Information og guider

Dit besøg

Når du ankommer

Scan dit sundhedskort på ankomststanderen, som er placeret ved siden af receptionen i skadestuen.

Du får et ventenummer og kan på ankomsttavlen i venteområdet se, hvornår det er din tur.

Registrer din bil 

Husk at registrere din bils registreringsnummer (nummerplade) når du kommer. Tag eventuelt et billede af nummerpladen, inden du går fra din bil. Du finder en lille skærm til at registere din bil ved siden af ankomststanderen, som er placeret ved receptionen i skadestuen.

Læs mere om parkering på Regionshospitalet Viborg 

Ventetid

Der kan komme akutte patienter, som gør, at du kan opleve længere ventetid i Lægevagten.

Du skal være opmærksom på, at venteområdet ikke kun er for patienter, som sidder i kø til Lægevagten. Andre patienter skal for eksempel ind på skadestuen eller indlægges i Akutafdelingen. Du vil derfor opleve, at nogle patienter kommer ind til behandling før dig, selvom de er ankommet til venteområdet senere end dig.

Henvend dig til lægesekretæren i receptionen, hvis du har spørgsmål til din ventetid.

Brug af mobiltelefon og wifi

Du må gerne bruge din mobil, mens du venter.

Vær opmærksom på, at det ikke er tilladt at tage billeder eller filme andre patienter eller personale.

Der er gratis wifi på hospitalet. Log på det trådløse netværk RegionMIDT-Gaest og følg anvisningerne.

Læs mere om brug af mobiltelefon og wifi her 

Mad og drikke 

Der er en vandautomat ved venteområdet.

Hospitalets kiosk ligger ved Indgang A. Her kan du købe kolde og varme drikke, samt snacks. 

Læs mere om mad og drikke på hospitalet her

Børn og ventetid

Tag gerne en bog eller anden underholdning med til dit barn. 

Vi forsøger, så vidt muligt, at tage hensyn til børn og ventetid.

Dit forløb

Du kan se på skærmen, hvornår det er din tur og hvilket rum du skal gå til.

Du bliver undersøgt af en læge som vurderer hvilken behandling, du har brug for, og om du skal have medicin.

Inden du tager hjem, fortæller vi dig om din videre plan. 

På sundhed.dk kan du læse din digitale journal. Her finder du information om dit forløb hos os. 

Til pårørende

Du er velkommen til at tage med patienten til Lægevagten.

I travle perioder er der mange patienter og pårørende i venteområdet på samme tid. Derfor ser vi gerne, at I begrænser antallet af pårørende, som tager med.

Du kan som pårørende hjælpe med at:

  • fortælle os, hvad der er sket med patienten
  • høre, hvad der bliver sagt under samtalen
  • stille spørgsmål
  • eventuelt hjælpe med at forberede spørgsmål hjemmefra
  • holde patienten med selskab i ventetiden.

Kontakt

Telefon

  • 70 11 31 31

Telefontid:

  • Mandag - fredag: Kl. 16-8
    Weekender og helligdage: Døgnet rundt.

Adresse

Lægevagten 
Regionshospitalet Viborg
Heibergs Alle 5B
8800 Viborg

Indgang

Indgang B