Hjælpemidler
Læs om lån af hjælpemidler og find information om hvor du kan afhente og aflevere hjælpemidler.
Lån af hjælpemiddel
Når du har behov for et hjælpemiddel
Et hjælpemiddel kan være albuestokke, rollator, toiletforhøjer eller lignende.
Har du brug for hjælpemidler i forbindelse med din behandling, sørger personalet for, at du får adgang til at låne de nødvendige hjælpemidler. Afhængig af din situation er det enten dit hjemsygehus eller din bopælskommune, der udlåner de nødvendige hjælpemidler til dig.
Hjælpemidler skal altid bestilles af en fagperson.
Afhentning af hjælpemidler
Du eller dine pårørende skal selv afhente og aflevere hjælpemidler.
Du modtager et brev i Digital Post, hvor der står, hvor du skal afhente dine hjælpemidler.
Find adresser og åbningstider under Kontakt nederst på denne side.
Vær opmærksom på, at der ikke er mulighed for personlig betjening.
Vær opmærksom på returdatoen
Du kan se i dit brev, hvornår vi forventer, at du leverer hjælpemidlerne tilbage.
Hvis du er færdig med at bruge hjælpemidlerne før returdatoen, bedes du aflevere dem hurtigst muligt, så en anden kan få glæde af dem.
Aflevering af hjælpemiddel
Aflevering i Viborg, Silkeborg eller Skive
Du bestemmer selv om du vil aflevere hjælpemidler i Viborg, Silkeborg eller Skive.
Find adresser og åbningstider under Kontakt.
Det er muligt at udfylde en blanket, hvis du ønsker en kvittering for aflevering. Du modtager herefter din kvittering via Digital Post.
Aflever hjælpemidlerne rengjorte
Det er en stor hjælp for os, hvis du gør hjælpemidlerne rene, før du afleverer dem.
Ved skade eller manglende aflevering
Pas godt på de hjælpemidler du låner. De skal holde i mange år, og mange skal gerne have glæde af at låne dem.
Hvis hjælpemidlet har taget skade
Desværre oplever vi engang imellem, at vores hjælpemidler har taget skade, når vi får dem tilbage. Hvis det sker, kan det medføre et erstatningskrav.
Hvis hjælpemidlet ikke bliver afleveret
Hvis du ikke har afleveret hjælpemidlerne til returdatoen eller kontaktet os for at forlænge låneperioden, sender vi dig en hjemkaldelse.
Hvis det ender med, at vi ikke får hjælpemidlerne tilbage, kan det medføre et erstatningskrav.
Forlæng låneperioden
Hvis du fortsat har brug for hjælpemidlerne efter returdatoen, så kontakt venligst Hjælpemiddelcentret på 78 44 38 99 eller 78 41 65 11.
Telefontid: Mandag - fredag: Kl. 9-13